goruntuleme.png

Mikroçip Kimlik

Tarım ve Orman Bakanlığı ile Türk Veteriner Hekimleri Birliği arasında imzalanan protokolle kedi ve köpeklere mikroçip artık zorunlu hale gelmiştir. Ayrıca yurtdışına çıkacak kedi ve köpeklerde mikroçip ve kuduz titrasyon belgesi olması mecburidir. Köpeğiniz veya kedinizin kaybolması halinde onun bulunduğu zaman tanınmasında kolaylık sağlayacaktır. Mikroçip deri altına yerleştirilen, Türkiye'de ve Dünyada tanınan veri tabanına sahip kayıt sistemi destekli minik bilgi taşıyan elektronik devredir. Vücuda %100 uyumlu biyo-cam diye adlandırılan bir madde ile kaplanmıştır ve vücuda yerleştirildikten kısa bir süre sonra deri altı bağ dokusu ile kaplanarak hissedilemez bir duruma gelmektedir. Evcil hayvanınız tarafından taşındığı sürece herhangi bir rahatsızlık vermesi veya evcil hayvanınız tarafından hissedilmesi mümkün değildir. Mikroçipler deri altına enjeksiyon yöntemi ile takılır ve takılan mikroçipin numarası merkezi veritabanına evcil hayvan ve sahibinin bilgileri ile kaydedilir ve gidilen herhangi bir veteriner kliniğinde bu numara okutularak hayvana ait bilgilere ulaşılmış olur. Evcil dostunuzun tüm ömrü boyunca çalışmaktadır ve herhangi bir yenilenme gerekmemektedir.

Mikroçip sistemi diğer tanımlama yöntemleri ile karşılaştırıldığında; defalarca kaybolan künyelere veya dövmeye göre çok daha ucuz ve insancıl ve modem bir uygulamadır. Evcil hayvanınızın kaybolması durumunda, bir veteriner kliniğine götürüldüğünde okuyucusuyla kontrol edilerek sahibi ile buluşturulması sağlanır. Ayrıca son yıllarda yapılan yasal düzenlemeler sonucunda evcil hayvan sahiplerinin, küçük dostlarına mikroçip taktırması ve bu numara ile belediyelere kayıt yaptırması zorunluluk haline getirilmiştir. Avrupa birliği ülkeleri seyahat sırasında evcil hayvanların mikroçip taşıyıp taşımadığını kontrol etmektedirler.